kolmapäev, 12. jaanuar 2011

Neegrikook

Eile Ivika blogi vaadates avastas Ellu sealt Neegrikoogi ja arvas, et seda sööks küll. No ja peale seda tekkis mul tohutu kiusatus ka seda kooki teha.
Enamus asju oli kodus olemas ja nii ma täna õhtul tegema hakkasingi. 
Aga... kui miski ikka untsu hakkab minema, siis ikka mitme kaupa.
 Esiteks ei läinud munavalged korralikult vahule. Seejärel kui olin jõudnud selle kohani Ifka retseptis, kus peaks jahu kogus olema seda seal polnud. Kiire kõne talle ja asi sai korda. Kui olin koogi ära ahju pannud avastasin kapi pealt kohvi klaasist - olin unustanud selle taignale lisada. Õnneks kook ikka kerkis ahjus, immutasin siis põhjasid selle kohviga, katsin kreemiga ja kaunistasin. Nüüd ootab kook külmkapis õiget aega - kuna Ellu koju tuleb ja oma arvamuse ütleb:)
Elis kiitis koogi heaks :D


Mina tegin poolest kogusest ja 21 cm läbimõõduga vormi.


Neegritort, kuhu läks vaja:

6 muna
4 dl suhkrut
4 dl jahu
4 spl kakaod
300 g võid
1 tl küps-pulbrit
2 tl kohvi
2 dl keeva vett (kohvipurule peale)

Kreemiks:
600 g hapukoort
2 dl suhkrut
2 spl kakaod

Või sulatada ja jahutada. Kohvipurule keev vesi peale ja ka jahtuma. Ahi 200'le kraadile kuuma. Munad suhkruga vahtu, jahu küpsetuspulbri ja kakaoga segamini ja munade sekka, siis jahtunud või ja 2 dl kohvi. Kõik segi, koogivormi ja ahju - küpsemiseks kulus 20 minutit. Põhi pooleks, jahtuma ja siis kreem vahele. Soovitavalt peaks kook olema külmas hommikuni (kui õhtul teha).

2 kommentaari:

  1. Olen väga tänulik, et Sa koheselt seda tegema hakkasid - ma ei pannud puuduvat jahukogust tähelegi blogis :D
    A ääremärkusena veel, et Su kook on ilusam ;)

    VastaKustuta
  2. Pole tänuväärt ja tänan meelitamast ;)

    VastaKustuta